Gry komputerowe  kojarzą nam się ze złem, z pobudzaniem negatywnych emocji, z uczeniem przemocy i uzależnieniem wśród dzieci. Czy słusznie? Będąc rodzicem warto rozeznać się  w temacie, gdyż na przestrzeni lat gaming bardzo się zmienił. W dzisiejszych czasach, granie to nie tylko bycie nerdem zamkniętym w swoim pokoju siedzącym dzień i noc przy komputerze z masą brudnych naczyń na biurku. Przy odpowiedzialnym podejściu rodziców i zgłębieniu sprawy możemy wspólnie dać dzieciom szansę na rozwój pasji oraz kompetencji przyszłości.

W trakcie akcji edukacyjnej rozprawimy się z tezą o tym, że gry są złe poprzez udowodnienie mnóstwa pozytywnych aspektów związanych z graniem i środowiskiem gamingowym. Szerokie spektrum tematów od roli edukacyjnej gier, przez walory socjalizujące, do rozwijania umiejętności; od wspólnej platformy do odpowiedzialnej zabawy, działań charytatywnych, czy walki z wykluczeniem.

Gamerzy i streamerzy są obecnie wzorem do naśladowania dla dzieci, co za tym idzie coraz więcej firm udziela się w gamingu wspierając tym samym rozwój młodych ludzi, a nawet organizując liczne akcje charytatywne. Pragniemy przedstawić Ci, Drogi Rodzicu, pozytywne podejście, jakie należy przyjąć, aby z powodzeniem wspierać swoje dziecko w nowym świecie – w świecie nowych trendów i technologii.

Zapraszamy do lektury artykułów:

Jak ograniczać dzieciom dostęp do treści i kontrolować ich aktywność w sieci?

Jak ograniczać dzieciom dostęp do treści i kontrolować ich aktywność w sieci?

Nie ma niczego dziwnego w tym, żeby rodzic do pewnego stopnia i pewnego wieku dziecka, chciał mieć kontrolę nad tym w co jego dziecko gra, z kim rozmawia w…
Jak odpowiedzialnie dawkować i dobierać gry dla swoich dzieci?

Jak odpowiedzialnie dawkować i dobierać gry dla swoich dzieci?

Granie, jak większość rzeczy w życiu, w odpowiedniej ilości i w odpowiednim charakterze, nie szkodzi. Nie zaszkodzi też, żeby podchodzić do grania odpowiedzialnie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobrostan najmłodszych…
Gry pomagają. Twórcy gier, gracze, członkowie społeczności zmieniają świat na lepsze

Gry pomagają. Twórcy gier, gracze, członkowie społeczności zmieniają świat na lepsze

Ileż to razy słyszeliście, że gracze folgują swoim najniższym instynktom, głównie związanymi z przemocą i mordowaniem? Za rzadko z kolei niestety mówi się o sytuacjach, kiedy to społeczność związana…
Nie tylko zabawa. Gry stosowane na poważnie

Nie tylko zabawa. Gry stosowane na poważnie

Gry komputerowe i konsolowe w sposób naturalny kojarzą nam się z rozrywką. Okazuje się jednak, że ich zastosowanie może być o wiele szersze. Przydają się w edukacji, przy okazji…

Czasami najprostsze pytania potrafią zabić największego ćwieka. Czym jest zło? Materiał na książkę, albo i serię książek. Czy gry są złe…

Gry bawią, to ich zasadnicza funkcja, ale wiele z nich również uczy. Zabawa przed komputerem może wzbudzić zainteresowanie historią, sztuką…

Wirtualna rozrywka alienuje, prowadzi do erozji kontaktów międzyludzkich i zastępuje nam normalne relacje?

Jeżeli Wasze dzieci po sięgają po cyfrową rozrywkę, to powinniście umieć zidentyfikować przynajmniej kilkanaście z najpopularniejszych gier…

Zabawa przed komputerem czy konsolą to nie tylko sposób na spędzanie wolnego czasu…

Kampania edukacyjna ma na celu wieloaspektowe uświadomienie pozytywnych walorów gamingu w opozycji do hasła “gry to zło”. Akcja prowadzona pod patronem marki ACTINA.