Gry komputerowe  kojarzą nam się ze złem, z pobudzaniem negatywnych emocji, z uczeniem przemocy i uzależnieniem wśród dzieci. Czy słusznie? Będąc rodzicem warto rozeznać się  w temacie, gdyż na przestrzeni lat gaming bardzo się zmienił. W dzisiejszych czasach, granie to nie tylko bycie nerdem zamkniętym w swoim pokoju siedzącym dzień i noc przy komputerze z masą brudnych naczyń na biurku. Przy odpowiedzialnym podejściu rodziców i zgłębieniu sprawy możemy wspólnie dać dzieciom szansę na rozwój pasji oraz kompetencji przyszłości.

W trakcie akcji edukacyjnej rozprawimy się z tezą o tym, że gry są złe poprzez udowodnienie mnóstwa pozytywnych aspektów związanych z graniem i środowiskiem gamingowym. Szerokie spektrum tematów od roli edukacyjnej gier, przez walory socjalizujące, do rozwijania umiejętności; od wspólnej platformy do odpowiedzialnej zabawy, działań charytatywnych, czy walki z wykluczeniem.

Gamerzy i streamerzy są obecnie wzorem do naśladowania dla dzieci, co za tym idzie coraz więcej firm udziela się w gamingu wspierając tym samym rozwój młodych ludzi, a nawet organizując liczne akcje charytatywne. Pragniemy przedstawić Ci, Drogi Rodzicu, pozytywne podejście, jakie należy przyjąć, aby z powodzeniem wspierać swoje dziecko w nowym świecie – w świecie nowych trendów i technologii.

Zapraszamy do lektury artykułów:

Wykorzystanie hipoksji w e-sporcie

Wykorzystanie hipoksji w e-sporcie

Autor: prof. dr hab. Miłosz Czuba Trening w warunkach hipoksji stosowany jest od wielu lat przez zawodników różnych dyscyplin w celu zwiększenia możliwości wysiłkowych i poprawy wyników sportowych. Czy…
Komputery zostaną w edukacji na stałe

Komputery zostaną w edukacji na stałe

Jeżeli macie już dosyć „przecyfryzowania” edukacji Waszych dzieci i zastanawiacie się, kiedy wszystko wróci do normalności: papierowych podręczników, sprawdzania zeszytów, tworzenia projektów na brulionach A2 i bloków technicznych, to…
Gamingowa pasja może stać się zawodem i sposobem na życie - felieton autorstwa Filipa NEO Kubskiego

Gamingowa pasja może stać się zawodem i sposobem na życie - felieton autorstwa Filipa NEO Kubskiego

Gdyby ponad 20 lat temu ktoś powiedział mi, że moja esportowa pasja stanie się zawodem i sposobem na życie, nie uwierzyłbym. Miałem kilkanaście lat i po prostu chciałem grać.…
10 pomysłów na wspólną zabawę z dzieckiem przy ekranie

10 pomysłów na wspólną zabawę z dzieckiem przy ekranie

Gry od zawsze łączą ludzi, niezależnie od płci, statusu społecznego czy wieku. Młodzi chętnie zagrają ze starszymi w szachy, chłopcy z dziewczynkami w Twistera, a gry komputerowe to przecież…

Czasami najprostsze pytania potrafią zabić największego ćwieka. Czym jest zło? Materiał na książkę, albo i serię książek. Czy gry są złe…

Gry bawią, to ich zasadnicza funkcja, ale wiele z nich również uczy. Zabawa przed komputerem może wzbudzić zainteresowanie historią, sztuką…

Wirtualna rozrywka alienuje, prowadzi do erozji kontaktów międzyludzkich i zastępuje nam normalne relacje?

Jeżeli Wasze dzieci po sięgają po cyfrową rozrywkę, to powinniście umieć zidentyfikować przynajmniej kilkanaście z najpopularniejszych gier…

Zabawa przed komputerem czy konsolą to nie tylko sposób na spędzanie wolnego czasu…

Kampania edukacyjna ma na celu wieloaspektowe uświadomienie pozytywnych walorów gamingu w opozycji do hasła “gry to zło”. Akcja prowadzona pod patronem marki ACTINA.