Gry komputerowe nie są tak straszne, jak nam się wydaje. Owszem, kojarzą się z uzależnieniem, z pobudzaniem negatywnych emocji, ze złem. Ale czy to właściwy sposób myślenia? Co jest faktem, a co mitem? W drugiej edycji akcji edukacyjnej GRA NIE JEST ZŁA rozbrajamy kolejne błędne przekonania związane z gamingiem. Tym razem przybliżamy Wam sposoby, jak wykorzystać gry w edukacji domowej i szkolnej, jakie umiejętności mogą rozwijać, jak je wykorzystać w codziennej nauce, czy też wspólnej rodzinnej zabawie. Poruszona będzie również kwestia transformacji cyfrowej, która została przyspieszona przez pandemię oraz tego, że granie może być pasją, mogącą stać się zawodem przy odpowiednim i świadomym prowadzeniu dziecka. Poruszamy tematy mogące zainteresować zarówno rodziców, jak i nauczycieli. Artykuły pisane przez redakcję opieramy m.in. na wynikach badania „Granie na ekranie”, przeprowadzonego przez naszego Partnera, Fundację Dbam o mój zasięg. Na zakończenie będziecie mogli obejrzeć Panel Dyskusyjny z udziałem rodziców i specjalistów z poszczególnych dziedzin.

Panel dyskusyjny GRA NIE JEST ZŁA:

Zapraszamy do lektury artykułów:

Gry komputerowe i konsolowe przez ostatnie dekady zdecydowanie zmieniły swoje oblicze, po części podążając za oczekiwaniami, a po części same je kreując. Jedną z nowych funkcji wirtualnej rozrywki jest szeroko rozumiana nauka…

Miłośnicy gier komputerowych od lat próbują przełamać negatywny i pełen uprzedzeń wizerunek, jaki przylgnął do cyfrowej rozrywki. Wiele osób (w szczególności rodziców, zatroskanych o zdrowie i dobrą kondycję swoich dzieci) uważa, że gry są w najlepszym przypadku stratą czasu, a w najgorszym prostą drogą do agresywnego zachowania, uzależnienia czy nawet chorób psychicznych. Aby wiedzieć, jak jest naprawdę, warto odwołać się do badań naukowych…

Czy możliwym jest sprawić, że pecet stanie się dla naszych dzieci źródłem pozytywnych bodźców? Oczywiście, zwłaszcza na gruncie edukacji!

Gry od zawsze łączą ludzi, niezależnie od płci, statusu społecznego czy wieku. Młodzi chętnie zagrają ze starszymi w szachy, chłopcy z dziewczynkami w Twistera, a gry komputerowe to przecież nic innego, jak bardzo twórcze…

Gdyby ponad 20 lat temu ktoś powiedział mi, że moja esportowa pasja stanie się zawodem i sposobem na życie, nie uwierzyłbym…..

Jeżeli macie już dosyć „przecyfryzowania” edukacji Waszych dzieci i zastanawiacie się, kiedy wszystko wróci do normalności: papierowych podręczników, sprawdzania zeszytów, tworzenia projektów na brulionach A2 i bloków technicznych, to mam dla Was złą wiadomość. To se ne vrati, a przyszłość jest cyfrowa.

Hektary dobrej zabawy! 

Farming Simulator 22 jest niesamowicie rozbudowanym symulatorem rolnictwa. Jeżeli podejrzewamy naszą pociechę o nieco bardziej techniczne podejście do tematu rolnictwa, to z pewnością spodoba mu/jej się dziewiąta odsłona cyklu symulatorów rolniczych, która pozwala realizować obowiązki związane z uprawą i prowadzeniem roli. Dostępne są setki różnych maszyn, a w nowej odsłonie wprowadzono również zmienne pory roku.

Kampania edukacyjna ma na celu wieloaspektowe uświadomienie pozytywnych walorów gamingu w opozycji do hasła “gry to zło”. Akcja prowadzona pod patronem marki ACTINA oraz partnerów: Juniorowo.pl, Fundacja Dbam o mój zasięg, Honoris, FPS Center, CENEGA, przy współpracy z redkacją GRAM.PL

www.juniorowo.pl
Dbam_o_moj_zasieg_fundacja_logotyp_poziomy_achromatyczny_negatyw x
HONORIS_biale x
logo_z_bialym_napisem x
CENEGA LOGO WHITE x
Zajrzyj do artykułów z pierwszej edycji!