Już 35 gier ma efekty AMD FidelityFX

We change the game

Warszawa, 21 grudnia 2020r. -Mogliście już widzieć zaprezentowane ostatnio demo technologiczne „Hangar 21”, które zostało przygotowane, aby zaprezentować możliwości graficzne najnowszej architektury AMD RDNA 2.  Demo to prezentowało również możliwości efektów z biblioteki FidelityFX, które bazując na rozwiązaniach DirectX 12 Ultimate pozwalają na uzyskanie optymalnej równowagi między jakością obrazu a wydajnością. Demo „Hangar 21” można obejrzeć tutaj, a wersję z opisami zastosowanych technik tutaj – nagrano je przy użyciu kart graficznych AMD Radeon RX 6000.

Zaprezentowane techniki wskazują na wiele metod, jakie deweloperzy gier mogą wybrać – rasteryzacja, efekty obliczeniowe oraz raytracing mogą razem stworzyć niesamowitą jakość grafiki w przyszłych grach. Inteligentna kombinacja różnych efektów: zarówno FidelityFX Ambient Occlusion jak i FidelityFX Screen Space Reflections oraz odbić i cieni DXR pozwala uzyskać taką jakość grafiki i wydajność, jaka nie byłaby możliwa do uzyskania przy zastosowaniu wyłącznie efektów raytracingu.

Rozwiązania z biblioteki AMD FidelityFX są zastosowane już w 35 grach obecnie, w tym wśród najnowszych tytułów, jak „Little Hope”, „Flight Simulator”, „Second Extinction”, „Serious Sam 4”, „Tony Hawk’s Pro Skater” 1 i 2 czy „F1 2020”. Więcej o grach z efektami FidelityFX można przeczytać tutaj.

Firma AMD udostępniła dziś ponadto kolekcję nowych treści w ramach inicjatywy GPUOpen, aby deweloperzy mogli łatwo wykorzystać w pełni wszystko, co ma do zaoferowania architektura AMD RDNA 2. Wśród nowości są trzy nowe efekty FidelityFX, aktualizacje narzędzi deweloperskich, a także nowe przewodniki i wideo z instruktażem implementacji. Tutaj znajdą Państwo więcej informacji na ten temat.

Kolejną nowością jest nowe rozszerzenie do gry „World of Warcraft®”, które pozwala graczom wkroczyć do „Shadowlands” i zaznać realistycznych cieni realizowanych za pomocą raytracingu ze znakomitą wydajnością na kartach graficznych AMD Radeon z serii RX 6800. „World of Warcraft®: Shadowlands” to rozszerzenie, które zostało przygotowane tak, aby wykorzystać możliwości architektury AMD RDNA 2, i jest zoptymalizowane dla kart graficznych AMD Radeon z serii RX 6800. Wśród zaimplementowanych efektów, które można napotkać podczas podróży przez Azeroth i Shadowlands są:

  • DirectX Raytracing (DXR) – dzięki dodanym, wydajnym i wyspecjalizowanym jednostkom Ray Accelerator w każdej jednostce obliczeniowej karty graficzne Radeon z serii RX 6800 zapewniają znakomity realizm cieni DXR.
  • FidelityFX Ambient Occlusion – technika ta dynamicznie i efektywnie pomaga poprawiać wygląd obiektów w oparciu o ich ekspozycję na światło odbite od otoczenia.
Share

Leave a comment

do góry