Cztery nowe gry na liście tytułów z obsługą techniki DLSS

We change the game

Warszawa, 16 grudnia 2020r. – Firma NVIDIA poinformowała dzisiaj, że 4 nowe gry otrzymują obsługę techniki NVIDIA DLSS i tym samym zanotują znaczny wzrost liczby wyświetlanych klatek na sekundę przy jednoczesnym generowaniu szczegółowego i ostrego obrazu. Gry te uzupełniają główne grudniowe premiery, a są nimi Minecraft z efektami RTX, który dziś wyszedł z fazy beta, oraz Cyberpunk 2077, który zadebiutował 10 grudnia.

Nowe gry z obsługą DLSS w grudniu

W grudniu do gier wspierających DLSS dołączają CRSED: F.O.AD. (znana wcześniej pod nazwą Cuisine Royale; 3 grudnia), Moonlight Blade (7 grudnia), Mount & Blade II: Bannerlord (dostępna w grudniu, ale dokładna data nie została jeszcze podana) oraz Scavengers (aktualnie dostępna w fazie testów technicznych), zwiększając listę do 30 tytułów.

Włączenie DLSS skutkuje znacznym wzrostem wydajności tych gier:

  • DLSS zwiększa wydajność nawet o 40% w CRSED: F.O.A.D., co oznacza, że na każdej karcie graficznej GeForce RTX można uzyskać ponad 90 kl./s w jakości 4K.
  • Dzięki DLSS można podwoić wydajność w Moonlight Blade, co oznacza, że na każdej karcie graficznej GeForce RTX można uzyskać ponad 60 kl./s w jakości 4K.
  • DLSS zwiększa wydajność nawet o 50% w Mount & Blade II: Bannerlord, co oznacza, że na każdej karcie graficznej GeForce RTX można uzyskać ponad 60 kl./s w jakości 4K.
  • DLSS zwiększa wydajność nawet o 40% w Scavengers, co oznacza, że na każdej karcie graficznej GeForce RTX z serii 30 można uzyskać ponad 60 kl./s w jakości 4K.

Minecraft z oficjalnym wsparciem dla efektów RTX

Dzisiaj Minecraft z efektami RTX w wersji dla sytemu Windows 10 oficjalnie wychodzi z fazy beta.

Minecraft z efektami RTX wspiera technikę NVIDIA DLSS oraz path tracing, co oznacza, że całe oświetlenie w grze jest śledzone promieniami. Gracze otrzymują ulepszoną grafikę dzięki specjalnemu pakietowi tekstur bazujących na renderingu opartym na fizyce (Physically Based Rendering), który współdziała z efektami śledzenia promieni. Natomiast włączenie techniki DLSS pozwala w niektórych przypadkach podwoić liczbę wyświetlanych klatek na sekundę!

Aby uczcić dzisiejszą premierę, NVIDIA udostępni 2 nowe światy w grze, dzięki czemu całkowita liczba oficjalnych map RTX dla Minecraft wzrosła do 15. Mapa Koloseum jest już dostępna, a Dungeon Dash pojawi się wkrótce.

Więcej informacji na ten temat dostępnych jest w artykule na stronie https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/minecraft-rtx-dlss-official-release/

Testy wydajności w Minecraft RTX

Chcesz porównać wyniki z innymi graczami? Sprawdź benchmark wbudowany wewnątrz świata Portal Pioneers RTX, który jest dostępny za pośrednictwem Rynku Minecrafta. Test jest prosty w obsłudze i trwa około 60 sekund.

Night City w Cyberpunk 2077 lśni dzięki DLSS i ray tracingowi

Cyberpunk 2077 również debiutuje w tym tygodniu i w wersji PC jest wpierany przez szereg graficznych usprawnień takich jak śledzone promieniami cienie, odbicia, rozproszone oświetlenie, globalne oświetlenie i okluzja otoczenia, a także technikę NVIDIA DLSS.

Ray tracing umożliwia tworzenie realistycznej grafiki, która sprawia, że Cyberpunk 2077 wygląda niezwykle zjawiskowo. A DLSS to niezastąpiona funkcja pozwalająca na wydajną rozgrywkę z włączonym ray tracingiem, zwiększająca liczbę wyświetlanych klatek na sekundę, a jednocześnie zapewniająca szczegółowy i ostry obraz.

Dzięki realistycznym cieniom oraz oświetleniu, a także dodatkowej wydajności zapewnianej przez technikę NVIDIA DLSS żadna inna platforma nie zapewni takich doznań jak Cyberpunk 2077 uruchomiony na komputerze wyposażonym w kartę graficzną GeForce RTX.

DLSS zmienia zasady gry

Technika DLSS, wspierana przez wykorzystujące sztuczną inteligencję dedykowane procesory Tensor w kartach graficznych GeForce RTX, przyspiesza wydajność już w 30 grach, znacznie zwiększając liczbę wyświetlanych klatek na sekundę i zapewniając graczom wysoką jakość rozgrywki w najwyższych rozdzielczościach z efektami śledzenia promieni.

Share

Leave a comment

do góry