AMD już wkrótce zapowie swoją nową technologię skalowania obrazu w grach. Tymczasem, wyciekły pierwsze szczegóły o FSR 2.0.
Ciężko nie zauważyć, że w dziedzinie skalowania obrazu, AMD jest nieco w tyle. Ich FidelityFX Super Resolution jest znacznie słabsze od Nvidia DLSS 2.0, a na rynek wejdzie wkrótce Intel ze swoim XeSS. Wygląda jednak na to, że „czerwoni” mają już w ręku mocną odpowiedź!
Już w przyszłym tygodniu oficjalnie zaprezentują nam FSR 2.0, czyli nową wersję swojej technologii upscale’ingu. Tymczasem, leakerzy znają już pierwsze szczegóły – wiemy więc czego możemy się spodziewać. W dużym skrócie, będzie naprawdę bardzo dobrze!
Największym usprawnieniem będzie z pewnością temporal upscaling. To specjalne algorytmy, które do skalowania obrazu wykorzystują informację z poprzednich klatek. Dokładnie z tej samej technologii korzysta Nvidia DLSS. Znacząco zwiększa ona wydajność całego procesu.
Dodatkowo, FSR 2.0 będzie miało lepszą jakość obrazu od swojego poprzednika. Jeśli wierzyć pierwszym przeciekom, udało się również podwoić wydajność podczas skalowania z 1080p do 4K. Ale to jak na razie tylko niepotwierdzone plotki. Prawdziwych szczegółów dowiemy się dopiero po pierwszych testach.
Najważniejsza informacja to jednak potwierdzenie tego, czego mogliśmy spodziewać się od dawna. FSR 2.0 nie będzie wykorzystywało autorskiego hardware’u. Oznacza to, że podobnie jak pierwsza wersja, zadziało ono na każdej karcie graficznej, a nie tylko na produktach AMD.
Wszystkie szczegóły poznamy już 23 marca podczas konferencji AMD na Game Developer Conference 2022. Nowa technologia zadebiutuje natomiast latem tego roku.
Zobacz też:
AMD szykuje nową technologię skalowania obrazu
Intel i AMD wstrzymują sprzedaż na terenie Rosji i Białorusi
Radeon RX 6950 XT – AMD szykuje kolejną premierę