
Epic kilka dni temu ogłosił, że Unreal Engine 5 jest już oficjalnie dostępny dla developerów w wersji beta. Jak się okazuje, firma zadbała również o jego optymalizację pod kątem procesorów AMD Ryzen Threadripper.
Wydanie nowej wersji silnika Unreal Engine to doskonała wiadomość dla wszystkich miłośników gier. Wygląda na to, że szykuje się naprawdę duża rewolucja w dziedzinie optymalizacji.
Przede wszystkim, niesamowicie cieszą nas dwie zupełnie nowe technologie, które znajdziemy w Unreal Engine 5 – Lumen i Nanite. Ta pierwsza, pozwoli na znacznie lepsze zarządzenie oświetleniem, czyli jedną z najbardziej kłopotliwych części produkcji gier wideo. Druga z kolei, umożliwia renderowanie grafiki z poziomu mikrowielokątów. Pozwala wiec na uzyskanie niemal fotorealistycznych efektów wizualnych.
Bardzo dobrą wiadomością jest jednak to, że twórcy nie zapomnieli również o optymalizacji nowego silnika pod konkretne procesory. Jak się okazuje, szczególnie dobrze wygląda sytuacja podzespołów Ryzen Threadripper.
Dzięki zastosowaniu specjalnych algorytmów optymalizacyjnych, kompilacja silnika Unreal Engine 5 na procesorach Ryzen Threadripper przebiega szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Bardzo znacząco usprawni to sam proces tworzenia nowych gier.
Prawdopodobnie, nowy silnik pozwoli też niektórym tytułom na wykorzystywanie więcej niż 8 rdzeni w trakcie rozgrywki. Teoretycznie, powinno być już możliwe nawet wsparcie dla 64 jednocześnie. Prawdopodobnie dowiemy się jednak tego dopiero wtedy, kiedy upublicznione zostanie nieco więcej szczegółów.
Fakt, że Unreal Engine 5 w szczególności wspiera procesory Ryzen Threadripper nie powinien oczywiście nikogo dziwić. Obie firmy bardzo ściśle ze sobą współpracują, a samo AMD brało również aktywny udział przy tworzeniu nowego oprogramowania.
Zobacz też:
Days Gone podbija Steama. Świetna sprzedaż i oceny graczy
AMD musi ograniczyć produkcję tańszych procesorów