Od oficjalnej zapowiedzi gry Forza Horizon 5 od Playground Games minął już miesiąc, ale kampania promująca tytuł trwa w najlepsze. W najnowszym odcinku serii Let’s ¡Go! dyrektor kreatywny Mike Brown i główny projektant dźwięku Fraser Strachan ujawnili, jak wykorzystanie techniki ray tracing wzbogaci oprawę audio produkcji.
Okazuje się, że podobnie jak wędrujące i odbijające się od rozmaitych obiektów światło, także dźwięk będzie przemierzał poszczególne elementy sceny. Twórcom zależy na tym, by wędrujący po świecie gry dźwięk dawał informację zwrotną, która zapewni realistyczne doznania. W ten sposób otrzymamy zupełnie różne wyniki w zależności od tego, czy akurat mijamy miejskie zaułki, czy pełne roślinności obszary. W tym drugim przypadku powracający do nas dźwięk będzie lekko stłumiony, jak miałoby to miejsce podczas rzeczywistej przejażdżki. Wszystko w służbie jeszcze lepszych wrażeń z zabawy z Forza Horizon.
Jak technologiczne nowinki sprawdzą się w najnowszej odsłonie wyścigowej serii? Tego dowiemy się już 9 listopada, gdy Forza Horizon 5 ukaże się na PC i konsolach Xbox. Tymczasem czekamy na kolejne konkrety i nowości związane z pozostałymi projektami Xbox Game Studios. Szczególnie że Forza Horizon 4 nie otrzyma już żadnych nowości.
Jeśli szukacie komputera do zabawy z nową Forzą, to na pewno w Wasze potrzeby trafią gamingowe pecety mark Actina, które znajdziecie w sklepie Sferis.pl.