Nvidia ogłosiła, że ich technologia DLSS trafiła w końcu również do gier VR. Jak na razie, mowa jedynie co prawda o trzech tytułach.
Nvidia DLSS, czyli Deep Learning Super Sampling to stosunkowa nowa jeszcze technologia wykorzystywana w ich kartach graficznych. W dość dużym skrócie, wykorzystuje ona bardzo zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego, aby zwiększyć wydajność graficzną.
Standardowo, szybkie generowanie klatek w wysokiej rozdzielczości jest bardzo obciążające dla naszej karty graficznej. Technologia DLSS „obchodzi” nieco ten problem generując obrazy nieco niższej jakości i następnie rekonstruując je do pierwotnej rozdzielczości. Dzięki temu, udaje się uzyskać niemal identyczną grafikę przy jednoczesnym niższym obciążeniu naszego GPU.
Dotychczas, mogliśmy cieszyć się tą świetną technologią jedynie w tradycyjnych, najnowszych grach komputerowych. Teraz, trafiła również do wirtualnej rzeczywistości.
Oferta nie jest jak na razie co prawda zbyt bogata. DLSS wspierają jedynie 3 tytuły VR: No Man’s Sky, Wrench i Into The Radius. Zgodnie z oświadczeniem Nvidii, zapewnia ona aż o 80% lepszą wydajność i pozwala osiągnąć stabilne 90 FPSów przy korzystaniu z gogli Oculus Quest 2 z kartą GeForce RTX 3080. Ciężko się nie zgodzić, że to bardzo imponujący wynik.
Oczywiście, wspomniane trzy tytuły to dopiero początek. W sumie w tym roku ma ich być około 50. Na razie pierwsze w kolejce jest oczywiście Metro: Exodus i Amid Evil. To pierwsze będzie mogło podobno liczyć na 100% wzrost wydajności!
Zobacz też:
Days Gone debiutuje dziś na PC. Są pierwsze recenzje
Marbles RTX jest już do pobrania na stronie Nvidia
2 comments